Saturday, May 10, 2008

Cetusah Hatiku2


1 April 2008 - Ambik masa kejab untuk menulis dalam blok ni. Sebenarnya sayer tengah print laporan yang dimintak KTAK.So sambil2 ler... Sib baik bulan lepas..sy agak "terajin sikit" saya prepare siap-siap. Sy tahu kang kalau KTAK mintak takler saya terkejan2. Cuma sy nak edit sikit2 jer lagi supaya lebih kemas dan tersusun.Tetiba sy rasa nak post citer baru kat blogni. Bukanper sy slalu jg buka blog kak raihan pid rasa..blog dia sentiasa ader bnda yg baru, happening dan canggihmanggih.Dipendekkan kata sy rasa best menatap blognyer.Tapi sy takda masa nak buat yg canggihmagih lagi. Musti anak dia best nanti tengok blog mama dia buat canggih dan meriah. Saya pun nak afif syahmi bangga gak. Hehe..
Semalam sy dah siapkan album gambar untuk afif syahmi..Yer rasa puas bila menatapnyer...Pagi2 tadi sy "mengapril foolkan" husband sy. hehe. Bagitau PID saya menang dapat RM2000.00. Pecaya bulat-bulat suami sayer tu. Sy kata duit tu dapat kat saya. Hubby saya siap cakap..Simpan lam bank islam untuk masa depan.Hehe. Pas satu minit sy tipu saya antar balik mesej.."April fool abah, sorry ni jenaka jer, ampun..". Pastu tengahari hubby sy call bagitau dia nak ke KL 5 hari. Ada karvival. Saya dah agak dia nak kenakan sy tapi dia tak berjaya..Maap suamiku, isterimu ini lebih terrer dari mu..Tu sekadar gurauan di pagi hari. yela..nak cari mood nak buat keja yang berlambak2 ni....Bulanni student sy ramai yang berjaya menamatkan pembelajaran kat PID ni. Saya agak berbangga ler..at least sy berjaya mencelikkan mata mereka mengenai komputer nih. Yela sini org kampung. Kat sekolahpun diorang tak didedahkan sgt. So sekurang2nyer sayer dapat berkhidmat untuk agama, bangsa dan negara. Fuhh semanagat sy. Actually saya ni mempunyai semangat kemelayuan yang tinggi. Bukan perkauman..(nanti sy citer dan describe lebih lanjut).Oh sy hampir terlupa...1 april juga ada kenangan pada saya. 1 April 2006 saya bertunang dengan boyfren sy yang merupakan suami saya sekarang. Masa tu kawan-kawan ada tanya saya..ko nak buat April fool ker. Owhh tidak...benda2 penting lam idup sy sy memikirkan 2000 juta kali atau infinite untuk membuat keputusan. Tambahan bila memikirkan org yang akan idup bersama kita sepanjang hayat. Saya rasa dia cinta petama dan terakhir saya. Ya..mungkin dia tidak tampan di mata org tapi di mata saya dia kacak dan segak dari sudut lain. Mungkin keperibadiannyer kut. Dan yang paling sy ingat di "zaman kejatuhan" sy siapa yang menolong dan menjadi teman setia sy. Masih sy ingat 2005, sy menjadi penganggur terhormat. So dialah yang sibuk mencari sy keja dan menjadi kawan sy paling rapat sedangkan kawan2 sy yang lain...entahler..bila kita susah org tak pandang kan!!
Anak saya si kecil afif syahmi...dia dah 6 bulan sekarang. Owhh sudah pandai nangis kuat2 erk!dan sekarang ni dialah paling sibuk mengacau kalau saya nak mebaca paper atau majalah. Kdg2 kehidupan sy agak memenatkan..Seharian sy sibuk di opis, then bila sampai di umah sy sibuk uruskan anak dan suami sy. Org lelaki ni kan bila dah ada bini...dah tak reti nak buat benda yg diorang reti masa tak jadi laki org. Tapi sy rasa kesimpulan is ngada2 kut bukan dah tak reti.Sib baik sy dok ngan mak sayer sekarang ni. So bila balik mak sayer dah masak, baju afif syahmi dah basuhkan. Isyyhh macam ner ler bila dok sendiri nanti...Tentu lagi fenattt.. Tapi kan walau tak benti buat keja...walau penat camner pun...sy masih steady. Klu zaman anak dara lu..sy rasa sy dah terlentang atas katil. Apapun menjadi seorang ibuni satu keajaiban yg sukar ditafsirkan. Melihat anak membesar di depan mata. Bila anak kita dah pandai sesuatu tu bangga rasanyer...Semalam sy ada call lawyer.Dia kata ujung bulan 4 dapat. Owhh sy dapat satu pengajaran. Diorang ni kena kejan2 sikit agaknyer. Sy cuba menyabarkan hati sy yang tak sabar ni...ujung bulan 4 ni..klu tak dapat jugak aku taktau nak kata per. Owhh sesungguhya sy tak sabar nak mendecorate rumah baru sy..Dan sy nak tgk juga terbuktikah kata2 husband sy nak tanam pokok itu dan ini...Dah pukul 3- sy nak rehat kejab...

No comments: